Vilken chock…

Lingon som så många andra småhundar har väldigt lätt att få tandsten. Men har bara behövts att vi gått till veterinären tre gånger för att ta bort det under de snart 8 åren jag haft henne. Första gången var dessutom precis när jag fått henne. På sista tiden har det varit väldigt bra och så jag har slarvat ett tag med att kolla. Fick för mig och göra det nu och fick värsta chocken. Herregud som hennes tänder såg ut. Tjockt lager låg det i. Konstigt att man inte märkt något på hennes andedräkt för det brukar man göra direkt när det kommer. Så nu blir det nooooga tandborstning, de nya goda tuggbenen och sånt i dricksvattnet som gäller så hoppas jag vi får bukt med det och inte behöver betala massa pengar till veterinären för det. 

Kommentera

