Tävlingen i Svalöv

Kom på att jag inte hade skrivit om när vi var och tävla i Svalöv. På tiden då det var extremt länge sedan. 
Det var verkligen en bana för Lingon. Alltid positivt när det börjar med hopp det får igång den lilla vovven. Och oj vad hon var på denna dag. Så där jäkla grym att föra, hon var på men samtidigt lyssnade och inte tokade iväg eller vet bäst själv. Så helt enkelt på men inte för mycket. Saker blir ju alltid konstigt i ridhus så var vid något tillfälle hon fastnade i Lingon-världen men matte lyckades rädda det till bris istället för fel övning. Gick så galet bra tills vi kom till sidbytet båda höger. Lingon tittade åt något annat håll när jag visade så jag visa igen. Hon gjorde det fortfarande inte. Och då gjorde jag så som man borde lärt mig vid detta laget att man inte ska göra med Lingon då hon är väldigt signalkänslig och man måste göra som man alltid gör. Istället börja matte vifta som satan vilket gör att Lingon ställer sig och glor på matte med en blick som säger vad fan vill du? Tillslut gör hon det men förarfel 3 och bris 5 var ett faktum. Gjorde resten av banan och var skitnöjd. Men oj vad jag störde mig när resultaten uppdaterades på sbktävling. Vi hade hamnat på 82 poäng. Visst grymma poäng vilket gjorde att vi tog ett rejält skutt upp på sm-listan. Men om inte hade funnits och vi inte haft det där krånglet med sidbytet så hade vi hamnat på 90 poäng. Det vill säga att vi hade haft vårt första cert. Störigt! Sån dubbel känsla det där. Ena sidan grymt nöjd med vår runda och hur hon skötte sig och andra sidan jävligt irriterad på de där felen då man vet att det är en skylt vi egentligen har problem med utan det bara blev så… 

Kommentera

