Nu är det bestämt!

För ett tag sedan lyckades jag och Lingon äntligen ta vår mästartitel. YEY! Kom på att jag glömt skriva om det så det kommer i ett separat inlägg senare. 
Inför den tävlingen så kände jag mig lite mätt på rallyn. Jag hade anmält mig till några tävlingar och tänkte jag fick se vad vi gjorde sen. Efter vi tog vår titel har jag haft lite svårt att bestämma mig vad vi ska göra. Det har blivit några anmälningar till så de kommer vi ju starta. 
Men idag tog jag beslutet att bortsett från en tävling kommer jag inte att anmäla oss till fler rallytävlingar just nu. Har återigen börjat snegla på freestylen och htm. Hade velat få ihop två riktiga program och testat dem på en tävling. Har sneglat lite på en i oktober. Men då är det ju återigen att jag har ganska stor tidspress på mig att få ihop två program. Även om jag tror jag kan använda mig ganska mycket av mitt htm-program med vissa förändringar. Men i februari är där en två dagars tävling i Göteborg så dit ska vi ju absolut. 
Men det är ju bara två tävlingar och så kan man ju inte riktigt ha det. Så den andre tanken jag har är att försöka satsa på lydnaden på riktigt. Innan har vi gjort det lite ibland och inte tränat det något speciellt. Om man då bortser från apporteringen. Och när jag har tävlat det så har min inställning hela tiden varit att det är inte på riktigt för det är ju rally som vi håller på med. Men skulle vara kul att se om vi testade det på riktigt om vi kunde arbeta ihop oss så pass bra att vi får ihop ett första pris. Sen får vi hoppas vi har tur med vädret för kanske inte riktigt rätt årstid att köra lydnad med tanke på platsliggningen med en tant som inte vill lägga sig ner om det är kallt eller blöt. Jaja nu jäklar kör vi…

Kommentera

