Hur kan jag ha missat detta?

Jag har aldrig tittat på The Vampire Diaries. Har funderat några gånger men har aldrig blivit av. Tills nu för ett tag sedan då det dök upp på Netflix. Snacka om att jag blev besviken. Fick tvinga mig genom ett avsnitt men sen blev det inte mer. Tyckte verkligen inte om den, kommer nog ge den serien en chans till med något avsnitt till för att se om den kommer igång. Men inte just nu.

Eftersom jag hade sett detta avsnitt så dök Buffy the Vampire Slayer upp som tips i mitt flöde. Ytterligare en serie som jag aldrig sett, men många gånger funderat på att se men det har aldrig blivit av. Och här var det helt motsatt effekt. Jag var fast från första sekunden. Hur tusan kan jag ha missat den serien?

Det roliga var att när jag tittade så kändes han som spelar Xander väldigt bekant. Men kunde inte placera honom om varifrån. Kunde bara koppla det till att han ska spela en karaktär med glasögon. Så var tvungen att gå in på IMDB och kolla. Visade ju sig att karaktären jag tänkte på vad Kevin Lynch från Criminal Minds, så inte konstigt att han kändes igen även om han är väldigt mycket yngre här.

Blev även förvånad när David Boreanaz dök upp. Visste ju att han hade spelat vampyr i en serie om heter Angel, men inte att de hörde ihop. Känns väldigt konstigt att se honom i en annan roll än Booth. Och även där slås man av hur ung han ser ut. Men det är ju inte så konstigt med tanke på hur många år serien har på nacken. Får mig även att bli väldigt nyfiken på Angel. Tyvärr finns den inte på Netflix, men alla säsonger skulle gå på typ 400 på cdon så får nog bli att införskaffa det sen om den inte kommer dyka upp på Netflix snart. De har ju ett tag på sig då jag än så länge bara är på säsong 2 av Buffy.

 

buffy-the-vampire-slayer-cast-picjpg

Kommentera

