Godistillverkningen går framåt

Lingon är nog en av de mest bortskämda hundarna när det kommer till hundgodis. Jag älskar att testa nya godissorter. Vad är det som funkar för oss. Inte det lättaste då man har en extremt kräsen hund.

Men som vegetarian känns det inte alltid rätt. Hur illa måste inte de djuren haft det för att vi ska kunna köpa godiset här för 20-40 kronor. Så idén om att göra eget godis till Lingon är något som jag tänkt på länge. Sneglat lite på en svamptork men det har aldrig blivit, så blev väldigt glad då jag fick en i julklapp av brosan och hans familj.

Men usch vad läskigt att helt plötsligt börja gå och kolla i kötthyllorna på affären. Och handla hjärtan eller lever från olika djur. Flera gånger när jag har stått och utryckt äckelkänslor för det när jag står för att välja. Ja, inte känns det trevligt, men samtidigt känns det bättre att ge henne det som godis. Jag vet vad det innehåller och att det inte är något läskigt, mer än typ hjärta eller lever.

Så just nu fylls frysen med hemmagjort godis och dessutom har jag en del kvar att tillverka från.

hundgodis

Kommentera

