Dagens träning…

Jag velade fram och tillbaka om jag skulle åka till träningen idag eller inte. Beslutade mig tillslut att åka och det är jag glad för. 

Min tank var att jobba upp säkerheten i handtecknen. Dels för att Det inte ska vara några tvivel för Lingon vad hon ska göra och inget tvivel från min sida om att hon gör det. Hon var så taggad och på så efter en kvart kände jag mig nöjd. Jaha vad ska vi då göra? Så vi fortsatte att träna lite på ingångar från kort o långt håll. Och bara för att hon vet vad man ska göra så betyder det inte att hon får göra det när hon vill. Men det gjorde skillnad för en gång vid hindret så var hon på väg sen kom hon på sig att jag inte sa något så hon satte sig igen. Yey. Men nästa gång blev det istället att det blev för mycket stadga. Jag sa inte Lingon på samma sätt som jag brukar så hon bara satt o titta på mig med en min som sa mähä du försöker bara lura mig så jag rör mig inte. Bra insikt för matte. 

När jag sedan började gå tillbaka till att testa läggande och ställande under gång för att se att det inte bara var tur första gångerna märkte jag på henne att efter ett tag säckade efter. Precis som hon tänkte du kommer snart säga att jag ska göra något och du fortsätter framåt så lika bra att sakta ner på farten. Så istället gick vi över till att få upp attityden i fotgåendet. Och oj jäklar vad det funka… Lilla älskade vovve nu är matte taggad inför tävlingen på lördag…

  

Kommentera

