Störigt, störigt, störigt

Idag var vi och och tävlade i Oxie. Vaknade sjukt peppad men med migrän så fick bli att ta tablett och vänta på den att börja funka. Var ett konstigt pm till tävlingen så kändes osäkert när man skulle vara där. Och tävlingen var ju bara ca 10 minuter hemifrån så tillslut blev det tråkigt att vara hemma så åkte dit väldigt tidigt.

Kändes som en bana för oss väldigt flytig utan massa stopp. Vi går just nu en onlinekurs i tävlingspsykologi som heter Ditt bästa jag så helt plötsligt så tänker man på massa saker man aldrig tänkt innan. Så när Lingon och jag gick mot plan så kände jag mig sjukligt nervös. Något jag inte brukar vara.

Men vi vandrade in på plan. Lite segt och dant kändes det i början. Sen kom den där jäkla tre steg bakåt. Jag tog ett steg men Lingon var inte riktigt med så rätta in henne och sen fortsatte vi att backa. Funderade på om jag skulle stanna vid två eller tre. Men kom fram till att jag hade ju faktiskt tagit ett steg, även om det första var litet så gick vidare. Tyvärr gick det inte hem så blev ju en tia, men blev iaf bara den idag. Hon var väldigt på och var glad. Hittade även ett sätt att låsa upp henne. Vi skulle göra 1,2,3 steg bakåt och hon låste sig och inte ville gå framför mig. När jag försökte få fram henne tappade jag balansen och vingla till vilket gjorde att hon vakna till liv. Så det är kanske något man ska ta till haha sen mot slutet slog det slint i lilla vovvens hjärna så hon hoppade på mig, snurrade och sen hoppa på mig igen. Men visade sig sen att vi bara fick avdrag för en fys. Kändes mig sjukt nöjd med vår runda. Kanske fungerar våra mantran till vår onlinekurs som jag rabblat de senaste dagarna.

Men när jag sen kollade resultatet så var min enda kommentar FAN! Vi hade lyckats få störiga 69 poäng. Men vi fick många positiva ord från domaren och dessutom fick vi domarens pris 🙂

Tyvärr så missa jag att anmäla oss till någon av morgondagens tävlingar så nu blir det att ladda om till nästa helgs dubbla rallystarter och en lydnadsstart.

Kommentera

