Mums

Lingon är den kräsnaste damen som finns. Har flera gånger försökt byta foder, nog testat de flesta märkena på marknaden, men har alltid slutat med att hon vägrar äta så jag har fått tillbaka till hennes vanliga foder. För det äter hon, kanske inte full ranson för en dag men iaf hälften. Tills för några veckor sedan då åt hon knappt något på en hel dag. Knepen som brukar få henne att äta, typ gömma en liten hundgodisbit eller en liten ost bit längst ner, fungerade inte.

För ett tag sedan fick Lingon och jag ett mail från Mush och undrade om vi var intresserade av att testa Mush Vaisto. Jag är inte den som säger nej så absolut vill Lingon testa blev mitt svar. Så ett tag senare fick vi hem ett presentkort som gjorde att vi kunde hämta ut två påsar. Jag hade väl inte alltför förstora förhoppningar att det skulle funka, eftersom vi innan fått en korv med vom för att testa. Men Lingon rynka bara åt näsan åt det och vägra äta. Men tänkte att dessa bullar kanske skulle funka. När vi hade hämtat ut det så satte vi igång och testa. Lingon slukade det, tyvärr hängde inte magen med så jag valde att gå tillbaka till hennes torrfoder.

Men nu när hon vägrat äta under så lång tid så tänkte jag va fan jag ger det en chans till. Nu är vi inne på dag fyra med att äta det på heltid. Lingon älskar det! Så fort hon förstår att det är mat på g så börjar hon dansa och slicka sig runt munnen. Tar ungefär två sekunder sen är maten slut. Sen blir hon stående länge, länge för att slicka skålen så det är säkert att varje liten droppe är borta.

Jag hoppas att detta håller i sig. Känns så skönt att man äntligen verkar ha hittat något som går hem hos henne. Men riktigt än vågar jag inte ta ut något, även om det känns väldigt hoppfullt. Fortsätter det att hålla i sig så lovar din vegetarian till matte att du ska fortsätta äta sådan mat även om jag tycker det är lite läskigt. För det är du värd!

Kommentera

