Rolig träning!

Jag har på de senaste tävlingarna känt att jag och Lingon tagit några steg tillbaka och jag har återigen en hund som har en tendens att låsa sig på banan. Har lite tankar om varför men tänkte det ändå det var bra att ta en tur till Hanna så hon får kolla på det. Så igår åkte vi upp dit.

Hur gick det då? Fick som vanligt massa hjälp, men inte riktigt det som jag hade tänkt mig. För Lingon var skogstokig och hoppade och skuttade runt banan. Galna lilla hund. Fick även tips på hur jag skulle gå vidare med det. Ska bli spännande att testa. Lingon förstod först inte riktigt vad jag mena men sist var hon med på det. Men tröttna lite så det sluta med att hon snodde leksaken och sprang runt, runt på appellplanen med den. Vi fick oss ett skratt och Hanna konstatera att hon tyckte ju om den och har inga problem med att ha den i munnen när man rör sig. Haha nu ska vi ”bara” få det att funka som momentet ska vara.

Kommentera

