Vad har hänt?

När jag hade semester innan jag började på mitt nuvarande jobb passade jag på att ta två turer upp till Hanna så hon skulle drilla oss i mästarklasskyltarna. Vad som var roligt då var att det var så äntligen trillade poletten ner för Lingon kring skicka till kon. Var till och med så hon galopperade ut och ställde sig vid konen. Sen har vi byggt vidare på det och ökat avstånden mer och mer och har inte varit några problem. Tills nu. Hon springer fortfarande fram till konen men hon sätter sig. Suck. Tog några steg tillbaka i träningen och minskade avståndet. Hon satte sig fortfarande men när hon insåg hon inte fick godis så gick hon tillbaka till att springa fram och dutta näsan på konen och sen titta på mig. Kanske inte det optimala men visst tar hellre -1 för nos än -10 för fel övning. Men i högerhandling verkar man fortfarande tro att det är springa fram och sätta sig som gäller.

Så får bli hårdträning på det den kommande veckan. Med lite tur börjar det redan ikväll med två timmars träning i ett ridhus tillsammans med vår träningsgrupp. Får hoppas att blåsten inte blir värre så man kan köra…

Kommentera

