Vad gör man nu?

Årets sista tävling, om vi inte tar en tur till Karlshamn i slutet av november, är avklarad. Återigen ingen tävling att hänga i julgranen. Tyckte det mest kändes skit och blä och att jag hade en hund som sackade efter mig en massa. Busa till det med henne när de var några skyltar kvar så då blev det bättre. Hon gjorde en så jäkla grym högerspiral i högerhandling. Känns som vi helt plötsligt blivit mycket stabilare i den. På prisutdelningen när jag kom och hämta mitt protokoll så sa domaren : Med kommentaren glad, pigg, livlig, lycklig hund! Och skrattade vilket gjorde att jag också skrattade. För det gjorde mig på ett sätt glad. Det känns som en stor vinst att vi kommit så långt att Lingon kan vara glad på plan, hon ska också ”bara” lyssna på matte när man är glad, och inte vara så där att hon bara låser sig som hon varit förr. Pratade med domaren sen efteråt om annat och då påpeka hon det att Lingon var ju verkligen glad idag men det märktes att hon lite sket i matte och bara busa istället. Och när jag kolla filmen när jag kom hem så visas det ju en helt annan hund än den som jag kände jag hade med mig på plan. Inte var det en säckade och låg hund, det var en tokglad och busig hund som drog rundor bakom mattes rygg. Helt sjukt hur man kan uppfatta en sak och hur det egentligen såg ut. Men visste att det fanns en risk att det blev överslag hos henne pga att hon har så mycket överskottsenergi då matte varit tråkig och varit sjuk hela veckan.

Men som sagt nu är tävlingarna över. Känns konstigt att inte ha något speciellt inbokat på helgerna. Eller nästa helg är uppbokad men inte med hundrelaterade saker. (Om man bortser från hundsakerna som säkert kommer inhandlas på lördagen). Fast det ger ju oss massor med tid att träna så här ska det tränas mästarklasskyltar 🙂 Åhus kommer ha en tävling i mars där de endast kommer ha mästarklass men fyra stycken. De har redan öppnat anmälningen till tävlingen. Känns lite lockande att anmäla sig bara för att ha ett datum och inte bara nästa år. Men sen känns det också lite tokigt att redan anmäla sig till en tävling som stänger 1 mars.

Lingon

Kommentera

