Suck…

Förra året köpte jag en bur till Lingon att ha på tävling. För hade innan haft ett sånt litet popuptält till henne. Men kände inte att hon fick någon vila i det då hon bara stod på bakbenen för att kunna komma upp till nätet och se vad jag hitta på. Funderade på en canvasbur, men fick höra av några om att deras hund hade lyckats få buren att rulla iväg. Så kändes inte så säkert så köpte mig en metallbur. Men den är jobbig och tung att ta fram. Sen är den i en väldigt speciell storlek så man kan inte köpa ett buröverdrag som passar vilket gör att det känns som om det blir väldigt varmt för henne i buren. vilket har gjort att jag återigen börjat fundera på om man kanske ändå ska införskaffa sig en canvasbur och sälja den buren jag har idag. För känns mycket smidigare och därför kommer man kanske använda den oftare och det inte blir lika varmt för henne.

 

Hittade en som jag ville ha, vet att jag tittade på den i förra vändan också, men den är  så sjukt dyr. Så känns inte så troligt att man köper den. För känns lite tråkigt att nästan alla canvasburar är mörkgråa eller svarta medan dessa fanns i massa olika färger. Klart Lingon måste ha en röd bur, men som sagt 1200 spänn betalar jag inte bara för att få den i röd.

canvasbur

 

Sen hittade jag dessa.  Den gröna tyckte jag verkligen om. Den skulle jag kunna tänka mig. Dessutom var den just nu nedsatt väldigt mycket. Tyvärr fanns den bara i en storlek och känns som om vi skulle behövt en större =( Får ta och leta fram måttband och mäta Lingon och se om det skulle funka. Håll tummarna.

Kommentera

