Så sjukt…

I söndags råkade jag slå på tv:n så jag såg de sista minuterna av programmet av Extreme Couponing dvs. om folk i USA som väljer att handla med hjälp av kuponger. Verkligen helt sjukt. Som idag var det två systrar som handlade varor till ett värde av 1461 dollar men betalade 21,23 dollar. Eller igår var det en kvinna som köpte varor för 900nånting, har jag för mig att det var i alla fall, men slutade med att hon fick 57,20 dollar av affären.

Det som känns sjukast med detta är vilket lager som de bygger upp med alla varor. Någon hade 10000 liter mineralvatten. Så om hon skulle dricka en per dag så skulle de räcka i 27 år. Eller 100 paket med flingor det behöver man ju. Eller 300 tandborstar, 360 konservburkar. Igår var det någon som aldrig hade ätit couscous men nu hade hon kuponger som gjorde det gratis så därför tog man 132 paket. Vad gör man då om man inte tycker om det?

Ofta så får de ju betala iaf lite för varorna så då undrar man egentligen vad har man då egentligen sparat på det hela?

Samtidigt kan jag inte låta bli att fascineras av dessa människor. Känns som om det inte skulle vara något som funkar att göra här i Sverige. Eller vad vet jag har ju aldrig försökt, men känns som om de flesta rabattkuponger som finns här är köp 2 och få 5 kronors rabatt, inte så man kan få varorna helt gratis. Sen är det tydligen så i USA att om det är någon kupong som man tycker om så kan man beställa fler av de kupongerna så man kan handla massor av det. Som sagt känns lite spännande, men samtidigt känner jag hur orkar man? Ibland kan det ju vara att man är sugen på en viss sak men oj, vi har ingen kupong på det så då kan man inte köpa det.

Här är några bilder som jag hittade när jag googla. Även om de känns som det är ganska tomma lager om man jämför med många i programmet.

Extreme couponing

Extreme couponing2

Extreme couponing3

 

Kommentera

