Verkar spännande

Det bandet som jag sett live flest gånger är bob hund. De har funnits med i många år nu. Jag gillar verkligen dem, speciellt deras äldre låtar. Skivorna som de gjort efter Bergman Rock gillar jag inte lika mycket för känns som de flyttat sig från den där tidiga grymma rocken.

 

Något som jag gillar med dem är att man aldrig riktigt vet vad de tänker hitta på. Som för massor med år sedan när de fick för sig att göra några konserter på Ystads teater. Var verkligen en sjuk upplevelse att gå på en bob hund konsert och istället för att hoppa och trängas framför scenen så satt man istället och tittade på konserten. En av de här konserterna spelade de in en live-skiva som skulle släppas i limiterad vinyluppgåva. Gissa att de tänkte att då kan det ju inte ”bara” vara en konsert, så det sluta med att den konserten spelade de fyra, har jag iaf för mig att det var, låtar. Men skivan är ändå 1,5 timme lång. Ett annat exempel är från förra året då de helt plötsligt fick för sig och sälja alla sina instrument, backdrops och massa andra saker från deras tid. Vilket gjorde nog att alla fans funderade om det var över nu?

 

Nu kommer nästa sak. Det ska göras en bob hund opera. Än så länge har det varit ganska så smygande information kring vad det egentligen innebär. Men idag dök denna film upp på facebook, så känns som man snart kommer få svaret. Som vanligt känns det spännande och man blir allt lite nyfiken =)

Kommentera

