Förstört massa pengar

Jag har länge funderat på om man skulle ta och införskaffa ett Back On Track täcke. Det har aldrig blivit av. En bidragande orsak till det att det aldrig blivit av är att de är så jäkla dyra. När jag var i Ullared sist stod jag och höll i ett täcke men det blev att jag la tillbaka det. Men nu känns det som det är i ett litet annat läge. Just nu pratar man väldigt mycket om Lingons rehabträning med föräldrarna och idag när jag var där var inget undantag. Blev att jag nämnde att jag funderade på att köpa ett sånt täcke. Pappa blev då ganska nyfiken på vad det var. Efter jag hade förklarat vad det var så sluta det med att han sa till mig att köpa ett sånt så fick jag det av honom. Har världens bästa föräldrar. Fick det av pappa och mamma betalade besöket hos sjukgymnasten. Hittade den i en webshop där de var ca 100 kronor billigare än vad ett täcke ofta kostar. Blev att jag beställde ett nättäcke så man kan använda det även under sommaren. Känns taskigt att sätta på ett fodrat täcke efter långa träningsdagar/tävlingar.

 

En annan tanke som jag haft ett tag är att köpa en ny bilsele till Lingon. Detta eftersom grejen som hon sitter fast i är så kort så hon kan bara sitta med den på. Även om sjukgymnasten inte trodde att Lingons problem berodde på detta, men det kunde ju bidra till hennes trötta muskler. Så efter ha kollat runt på massa olika webshopar hittade jag en som verkade väldigt bra. Sen den och en säck med hundfoder klickades hem från Animail.

 

Sen blev det att jag skickade iväg en beställning i ytterligare en webshop. Var där inne för att kolla efter bilselen och täcket, men upptäckte att de hade 340 grams förpackningar av två olika hundfoder för 10 kronor styck och en 2,2 kilo säck för 59 kronor. Detta var två olika foder som jag funderat på att testa, men då de är ganska dyra så vill man ju inte riktigt chansa och det sen visar sig att Lingon inte vill äta det, som det blev med förra försöket att byta foder. Men nu ska vi testa dessa, funkar inte det så går vi tillbaka till Royal Canin för det åt hon ju iaf.

 

Så har lyckats med att förstöra en del pengar ikväll. Och från tre olika ställen så det betyder många paket. Iofs även många paket att hämta.

 

När jag ändå var i farten med att förstöra pengar tänkte jag att jag fortsätter med det. Så jag gjorde en chansning. Så nu är vi anmälda till tävlingen i Lund. Sista dagen för anmälning börja närma sig och besöket hos sjukgymnasten kändes väldigt hoppfullt och jag har en piggare hund här hemma som verkligen vill träna. Ibland får man ta en chansning, får hoppas att besöket hos sjukgymnasten ger goda nyheter så vi kan starta. Skulle det inte bli att vi kan då är det bara att stryka sig.

Kommentera

