Ingen bra idé

Tror det där med att träna idag inte var någon bra idé. Gjorde lite moment när vi var ute på promenad. Gick väldigt bra. Till och med läggande under gång kändes bra. Sen avslutade vi på vår gård, eller rättare sagt vad som är kvar av den. De håller på att fixa till taket till garaget vilket gör att typ hela gården är avstängd. Varje kväll tänker jag när jag ser själva takdelen som är avspärrad att där skulle man ha tränat 🙂

Men vi hittade en liten gräsplätt och satte igång. Var mycket som störde. Det var två kaniner som satt på första parkett och tittade på oss. Två tjejer satt i ett fönster och snacka och rökte. Gissar att de fick många skratt åt oss också. Det var fladdrande plastband som lät, maskiner från att de jobbade inne i garaget som lät, massor med nya spännande dofter för att nämna några saker som var spännande.

Hon var med mig tills vi skulle sätta igång och då försvann hon ut men hon kom snabbt tillbaka till mig och vi började gå. Vad gör hunden då? Hon sticker från mig och vägrar lyssna på mig. Brukar aldrig vara några problem med inkallning även om hon har fått upp ett spår men idag ville man inte alls. Så var tvungen att bli riktigt arg innan hon förstod och kom tillbaka. Kändes mest som hon var galet överexalterad. Hon var överallt och ingenstans. Blev väldigt sneda sitt och ligg, men hon gjorde allt jag sa till henne. Så det är ju bättre än att få -1 för sned än -10 minus för fel övning om hon inte vill göra något.

Men tror vi ska testa lite roliga moment här inne ikväll så det kanske görs av med lite energi och att vi har skoj tillsammans så det går vägen imorgon.

Kommentera

