Nu är det igång =)

Idag blev det premiär för min del på Lunds humorfestival. Slutade halv fem och skulle vara i Lund 18.15. Trodde det skulle bli stressigt men inte så stressigt som jag trodde. Handlade mat med mig hem och samtidigt försökte jag skriva ut mina biljetter. Så klart tar typ alla bläckpatroner slut efter jag skrivit ut några. Jag var då väldigt tacksam att jag hade skickat bud ned Sara att hon skulle köpa patroner när hon var i Ullared. Tillslut var de ute och jag sprang till bilen och körde till Lund.

Konstatera återigen att den staden är inte gjord för att köra i. Men hade iaf tur att hitta parkering. Så gick till där man skulle hämta ut sitt humorband. Blev skickad till ett ställe men det var funktionärerna hämtade ut sina pass. Men visst kan ta ett sådant istället. Men förstod inte riktigt var jag skulle så tänkte jag chansar och frågade i artistinfon. Där satt världens snällaste funktionär så jag fick ett av henne. Även om de var lite frågande hur jag blev insläppt där utan ett. Hehe det låter typiskt mig och råka prata sig in på ett ställe man inte ska få vara på.

Med humorbandet runt armen så sprang jag mot Mejeriet med Google maps i mobilen som sa till mig att jag hade rätt för mig. Lite illa med tiden bara. Men kom fram till Mejeriet och jag satte mig ner en stol exakt 18.15 och Erik Löwenthal gick upp på scenen för att presentera showen. Var Petrina Solange, Zeid Andersson, Hasse Brontén och Thomas Järvheden som uppträdde. Så självklart var det hur bra som helst. Men fick lite panik när Thomas, som var sist ut, kom upp på scenen när han säger att de var sena så de hade två minuter kvar av deras tid. Så han skulle köra över tiden. Oupps när började nästa grej jag skulle på? Jaja, då får jag missa det för inte missar man Thomas. Och var ju ändå gott om tid till nästa.

Så när det var slut fick Google maps återigen guida mig till Grand Hotell. Det gick riktigt snabbt att ta sig dit. Så han till och med ta ett snack med en mack-kompis utanför innan jag gick in och satte mig. Då var det fortfarande fem minuter till det skulle börja.

Det som nu skulle ses var Kritiskt tänkande & beyoond med Simon Svensson och Jonatan Unge. Var så jäkla grym och kul. Tänk var spännande alla föreläsningar man varit på om kritiskt tänkande skulle varit om de var som denna.

Efteråt börja jag vandra tillbaka till bilen så gick jag förbi ett sushiställe. Där inne satt Måns Möller och Kristoffer Appelquist och käka. Måns satt ut mot fönstret så vinka åt honom och sen blev det att jag gick in och sa hej. Lite kul kändes det när Kristoffer sträckte fram handen för att presentera sig. Man kände lite åh fan heter du Kristoffer. Det visste jag inte. Men sen var de tvungna att springa till något för de skulle vara nånstans kl nio så då gick jag till bilen.

Nu laddar jag om till imorgon för att se Måns. Finns massor som jag hade velat se imorgon men biljetterna till det tog slut eller så passar det inte med mina jobbtider trots jag bytt tid. Nästa år får man nog ta semester dessa dagar för gillar det verkligen. Dels för det finns så mycket sjukt roliga saker och att allt finns så nära varandra så man kan bara lalla runt så hittar man till nästa ställe.

Kommentera

