Vi är fullt normala vi…

För ett tag sedan satt jag och kolla genom min första blogg och man slogs av tanken om hur mycket skit vi har hittat på/råkat ut för när man varit på standupäventyr. Tanken på att göra ett inlägg med allt föddes, även om det finns en risk att man själv framstår som helt galen. Men har aldrig påstått att man är normal. Har ju till och med fått citatet: jag är lite knäpp publicerat i Sydsvenskan när jag blev intervjuad på en Grillad inspelning 🙂

Men det var på Malmö Comedyfestival som det börja gå utför. Dröjde inte många minuter innan Erik Börén var den första komikern som dissade mig och Sara. Sen hade vi gjort en fin skylt som där stod Roffe på som jag visade för Fritte Fritzson nr han gick förbi. Vilken resulterade att han ville ha fotobevis på oss och den så det sluta att vi hamna på hans blogg.

Det där med skyltar har blivit vår grej. När Özz Nûjen var på Malmöfestivalen hade vi gjort en skylt där det stod Nu blev det dålig stämning som hölls upp när han kom ut på scenen 🙂 På Sunny standup har det istället blivit linnen eller tröjor som varit vår grej. Ett år hade vi tryck upp linnen där det stod saker som vi blivit kallad av komiker. Så på mitt stod det Autist Fritte Fritzson. På Saras stod det Slyna Özz Nûjen och Behrad Rouzbeh och på Lindas stod det Skaraluder Måns Möller. Ett annat år hade vi tröjor där det på framsidan stod Stör mig inte jag är redan störd och på ryggen stod det …jag är oxå sjuk i huvudet. Eller något i den stilen.

Var ju på Sunny standup som det börja gå utför. Första året var det bara Linda och jag, hade ju inte lärt känna Sara då. Råkade väl utmärka oss ”lite” då. Thomas Järvheden var uppe på scenen och spelade en låt då han berättade att han skulle spela in en ny skiva som skulle släppas till jul. Varpå jag börja jubla och applådera medan alla de andra satt tysta. Han kommentera då att han hade i alla fall ett fan. Vilket gjorde att jag skrek JA till svar. Ungefär där kom jag på vad jag gjort och jag och Linda dog av asgarv. Sen när Måns Möller var uppe på scenen kom Linda och tänka på vad jag hade hittat på så hon börja asgarva. Vilket fick Måns att säga men lilla gumman skämtet har inte börjat ännu. Var kommer du ifrån? Ungefär där kom Linda på att han pratade med henne och jag skratta så jag grät. När Linda sa Skara så kommentera Måns att det förklara ju allt och sen blev det en del av hans show.

Året efter var det bi hade linnena på oss. När Özz fick syn på Saras linne är nig enda gången som jag sett honom stanna upp helt och komma av sig 🙂 det året hade de efterlyst folk att göra reklam i Båstad och man för det fick man biljetter. Något som Sara och jag anmält oss till. Extra spännande var att vi kom dit den dagen som tennisveckan invigdes. Denna gång hade Linda åkt hem och vi fick istället sällskap av ytterligare en Sara. Men eftersom vi inte visste hur det stället såg ut och de där Sarorna jobbade tog jag tåget upp för att fixa plats. Hade inte riktigt koll på var det var bara ungefär. Så börja gå åt det hållet jag trodde det var. Efter ett tag stanna jag och kände mig allmänt lost. Helt plötsligt hör jag någon som undrar om jag är vilse. Då är det Thomas Järvheden som kommer gående så han får vis mig dit vi skulle vara. Men det hade ju inte varit insläpp ändå så slog mig ner utanför. Efter ett tag dök alla komikerna upp en efter en. Förstår inte varför alla börja skratta när de såg en. Gången innan vi hade sett dem så hade Thomas utnämnt mig till hans enda och största fan. Så när han gick upp på scenen denna kväll hade jag en tröja där det stod Järvhedens enda och största fan 🙂

Folk som brukar gå på Oslipat undrar nog vad vi är för folk för där har vi lyckats hitta på mycket dumt. Det var där Fritte kallade mig för autist. Bara för jag råkade påpeka att jag såg honom för tjugonde gången. Det var här som Kalle Lind tvingade upp Sara på scenen och hon tvingade med mig. Det var där som Sara smällde iväg micken på Jesper Rönndahl för hon inte ville svara på vad Walk of shame var något. Sen massor saker mer.

Sen har det ju hänt en massa saker på andra klubbar. Det var på mack som Sara blev kallad för Slyna och Kebabslyna av Özz.

Ja, detta är väl bara en liten del av allt som vi hittat på. Kanske blir en fortsättning följer. Vad bör mer nämnas tycker ni Kebabslynan och Skaraludret?

Kommentera

