Vilket jäkla aprilskämt…

Ungefär så kan vår debut i fortsättningsklassen.

Men vi kom från starten och det är en förbättring jämfört med sist vi tävla där 🙂

Allt började bra även om Lingon verka lite seg men det kändes bra. Några skyltar in kom vi till åttans frestelse. Helvarvet gick bra men sen när vi skulle gå det halva varvet så insåg Lingon helt plötsligt att där luktade det gott matte jag stannar till lite här. Men hon kom iaf snabbt ur det och vi gick vidare. Sen två skyltar senare gick det riktigt åt skogen. Först var det en sitt framför. Lingon ville INTE  vi trixade och hade oss men tillslut gick det.  Direkt efter det var det 1-2-3 bakåt. Denna gick verkligen inte heller. Fick henne att sitta framför men inte ville hon följa efter mig. Och likadant på andra steget. På tredje steget så tror jag hon satt sidan om mig. Så det gjorde ju att vi fick fel övning där med, och när jag fick vårt protokoll så visade det ju sig att vi även fått minus 10 för stort bristande samarbete. Sen gick vi vidare och det kändes som det gick bra tills vi kom till sitt, stå, gå runt. Helt plötsligt så kunde Lingon inte stå. Tillslut ställde hon sig men satte sig direkt så hade ju redan fått fel övning så vi gick. Sen nästsista skylten var sitt, sidosteg, sitt. Ytterligare en skylt som inte gick vår väg så ytterligare en gång fel övning.

Så visste att vi inte skulle få en kvalificerad rundan men att det skulle gå så dåligt som 37 poäng trodde jag inte alls. Så dåligt kändes det verkligen inte.

Men som en sa till mig. Jag kom runt och Lingon sprang inte ifrån mig 🙂 nu laddar vi inför söndag då nästa tävling är…

Kommentera

