Augustibuller

Sitter och tittar på dokumentären Dom Får Aldrig Mig om Asta Kask. Så jävla bra. Tänk det bandet tyckte jag inte om från början men när de skulle spela på Svensk Punk 25 År skulle jag dit. Och det är jag glad för, för fan vad de är bra. Därför blir man glad när man ”återupptäcker” band som man tidigare lyssnat på men det nu var länge sen.

I denna dokumentär så är där en scen ganska i början då de kör in på området på Augustibuller och satan vad man blir nostalgisk. Nästan som man blev gråtfärdig när man tänker på vilka underbara minnen man har därifrån. Fan vilken underbar festival. Att den festivalen gick i konkurs är verkligen en stor sorg.

Nu är det från konserten på Hultsfredsfestivalen 2004. Där nånstans längst fram stod jag. Fan vilken underbar konsert det var.

 

Kommentera

