Älskade, älskade Sunny Standup

I lördags var det äntligen premiär för Sunny Standup i Ystad. Vi hade i år satsat på att ha likadana tröjor på oss. På framsidan stod det Stör mig inte jag är redan störd! och på ryggen stod det …jag är oxå sjuk i huvudet.  Men det stämmer nog en del. Efter ett tag blev vi uppmärksammade av en journalist som börja snacka med oss. Vi framstod nog som några idioter och han rörde ihop en del av vi hade sagt. Men han rörde inte till det lika mycket som hon som resonera hela kvällen. För är ganska stor skillnad på att göra debut på som komiker och göra debut på Sunny Standup turnén, men bara lite.

Stället som det var på i år kändes lite litet och publiken var inte alltid så på hugget, men det var en underbar kväll. Vi fick direkt en applåd för vi var Sunny Standupstammisar eller vad det nu var Hasse Brontén kallade oss för. Skrattade som fan hela kvällen och det blev en massa bilder tagna. Kommer visa upp dem sen. Något som känns lite taskigt var att Måns Möller avslutade sitt uppträdande med att kasta ut en tröja till publiken. Denna kvällen ställde han sig precis framför mig och böjde sig fram för att verkligen kasta den till mig, men precis innan jag hinner fånga den så kastar människan som sitter bredvid mig fram och snor den. Var en del som kom fram sen och kommentera till mig att de tyckte det var taskigt gjort av henne eftersom det var ganska uppenbart att den var menad för mig. Men hon ville tydligen ha den istället så kändes inte riktigt lönt att börja fajtas om den där. Sen i pausen lyckades hon även spilla ut min cider. Men därefter satte det igång igen och då fick man skratta massa igen och bli på bättre humör.

Sen blev det lite vila och igår styrde vi bilen mot Helsingborg. Här kändes en tydlig skillnad redan från början och publiken var med på ett annat sätt trots att det börja regna när Özz Nûjen gick upp. Vilket gjorde att jag inte våga plocka fram min kamera och ta några bilder. Dessutom så hade människan sagt som höll i inledningen att det inte var tillåtet att varken filma eller fotografera. Filma är det ju aldrig men att fotografera brukar inte vara något. Så det var lite taskigt och gjorde att man för en gångs skull fick titta på en hel show utan att ta en enda bild. Det är lite annorlunda.

Det hade skett en liten förändring mellan uppträdande komiker i Ystad och Helsingborg. I Helsingborg hade Hasse Brontén och Soran Ismail blivit utbytta med Christopher Linnell och Thomas Järvheden. Christopher har jag inte sett sedan förra året så det var sjukt kul och se honom. Och Thomas är alltid kul att se, kanske speciellt denna kväll för han var så extra jäkla bra. Dessutom gillade han våra fina mössor. Efteråt skänkte vi en till honom så lite bilder på honom, mig och Sara när vi var blå som smurfar togs ju den kvällen. Efter det körde vi tillbaka till Malmö, och Svedala för Sara, med full allsång till Thomas skiva.

Nu har turnén fortsatt utanför Skåne. Bor du nånstans i närheten av dit de kommer gå och se dem. Du kommer inte att ångra dig för det kommer att bli en grym kväll med många skratt. Det lovar jag er! Känns lite konstigt att sommarens höjdpunkt redan är över och man inte kommer få någon mer chans att uppleva det, men man får väl börja peppa inför nästa år eller något…

Kommentera

