Vill träna agility!

Känner mig så jäkla sugen på att få träna agility igen. Så där på riktigt. Är hur länge sen som helst. Så vill bara åka ut till klubben någon förmiddag och vara där typ 1-1,5 timme och träna massa. Är en underbar känsla att få ha hela stället för sig själv. Då vågar Lingon verkligen ta för sig. Sen brukar jag ägna en del tid åt att bara få henne att koppla av där för det är något hon brukar ha svårt med. Lite panik känner man ju inför träningen för man hade velat komma igång och testa på att tävla nu under våren och sommaren men det är fortfarande mycket som behövs få koll på innan det går. Eller det är klart att det skulle funka nu med men vill att det ska sitta mer så det skulle gå bra att köra en bana. Inte för att det är viktigt för mig att vi måste vinna, absolut inte men jag vill att det ska vara en positiv upplevelse för Lingon och det tror jag det blir mer om hon känner att hon vet vad hon ska göra och har koll på grejerna. Sen kommer säkert jag glömma bort banan efter tre hinder så det skiter sig av den anledningen.

Nu när vi var ute och gick nattarundan gick vi förbi ett metall”staket” där de brukar parkera cyklar innanför. Det är ca 20 cm högt så det är ju perfekt hopphöjd. Nu stod där inte så många cyklar så hörnan var fri så det blev perfekt för lite hoppträning. Lingon var på direkt och tände till. Märks verkligen att hon saknar det. Gräsmattan här utanför är inte så farligt slaskig så kanske det skulle funka att åka ut till klubben ändå och testa att köra lite. Annars köpte jag en platt tunnel på Rusta tidigare i veckan så det kan vi ju träna in här hemma. För det är ett hinder som Lingon verkligen inte vill ta. Är det någon som har några tips hur man ska träna in det?

Men man hade ju velat kunna ta flera hinder på rad i en kombination och inte bara ett. Funkar det inte med klubben så tror jag att jag ska åka till det stallet där jag mer eller mindre bodde när jag var yngre för tror inte att hon skulle ha något emot att låna ut sitt ridhus till mig så man kan få träna lite =)

Kommentera

