Aldrig mera fotografera!

Idag var det som sagt återigen handledning för mitt projekt. Denna gång var det första gången som vi hade med en av lärarna som har hand om bildexamineringen. Det är enda tillfället vi har med henne innan själva examineringen äger rum. Och oj, vad ångest jag har för den nu. Hade med mig två bilder som jag tagit. Våffelbilden på Mattias vet jag inte om jag var helt nöjd med, något som jag även påpekade där men den på Özz Nûjen igår var jag väldigt nöjd med. Något som läraren också var för hennes reaktion när hon såg den var bara wow! Självklart var det väldigt kul med all beröm som man fick samtidigt som väldigt mycket ångest för hon påpeka flera gånger om vilka höga förväntningar hon fick på mitt projekt efter sett de bilden. Kommer ju aldrig våga fotografera igen. Samtidigt har det gett mig lite kortslutning i hjärnan för tyckte mig ha en bra plan men läraren tyckte att jag borde satsa på att göra en portfolio över porträtt där de gör lite knasiga saker, lite i stil med Annie Leibovitzs bilder. Det betyder att jag måste tänka om en hel del till imorgon då jag ska fotografera Thomas Järvheden.

Özz Nujen

Kommentera

