Sunny Standup i Båstad

Nu hade Linda åkt hem men vi fick sällskap av ytterligare en Sara denna gång. Lite i sista stunden bestämdes det att jag skulle åka i förväg för att hitta bra platser till oss eftersom de där andra jobbade lite väl sent. Eftersom jag hade sommarkortet var det inte att jag behövde betala något för det så jag stressade iväg. Först inom Saras jobb för att lämna av lite saker till henne sen mot tåget. Hade till och med lyckats gissa rätt på vilken busshållplats jag borde hoppa av vid. Lite deppigt när man åkte genom Båstad och insåg att typ 4 av affischerna som vi hade hängt upp fortfarande hängde kvar. Jag hade ingen aning om var exakt tennisbanan som det skulle vara utan bara att den skulle ligga i närheten av hotellet där vi hade hämtat ut affischerna, så jag gick åt det hållet. Efter gått en bit ser jag en Sunny Standup bil och tänker att då måste jag vara i närheten men blir osäker på vilket håll jag ska gå åt. När jag står där och nog ser väldigt förvirrad ut kommer Thomas Järvheden gående och undrar om jag inte vet var jag ska. Vilket jag inte gjorde så han guidar mig rätt =) Så då var det bara en timme till själva insläppet börja YEY! Så han tyckte att jag kunde hjälpa dem med att bära saker när jag ändå var där så tidigt. Visst kunde jag det, vi hade ju ändå fått biljetterna gratis så då kunde man väl jobba lite till för dem. Men det blev inte så utan jag satte mig utanför för att vänta på att tiden skulle gå. Efter ett tag kom Soran Ismail och Hasse Brontén gående. Hasse kollade väldigt konstigt på mig så jag vinka till honom och han börja skratta om att vi var där med. Förstår inte vad han menar med det. Ett tag senare kom Stephen Simmonds och Christoffer Linnell gående och Christoffer började verkligen asgarva när han såg mig och kommentera också att vi var där med, trots att jag var ensam då. Fast brukar vara så att när man ser antingen mig eller Sara så förväntas den andre av oss vara i närheten. haha Fick även frågan från en brud som gick förbi om det fanns biljetter kvar till kvällen eftersom de trodde jag hade något med turnén att göra eftersom jag hade min Sunny Standuptröja på mig. Efter det dök även Özz Nûjen upp och tyckte det var skoj när han såg en där. Efter det dröjde det inte länge till det var insläpp. Väl inne visade det sig att det inte var så stort där och att de hade ställt ut bänkar överallt. Tyvärr var hela första raden reserverad så jag slog mig ner i mitten av andra raden och bara vänta på att mina kompisar skulle dyka upp. För kände mig lite mobbad där jag satt för jag var väldigt ensam. Var inte så många fler som satte sig nere på planen eftersom om man ville ha alkoholhaltiga drycker fick man inte ta med sig dem dit utan var tvungen att hålla sig på läktaren. Tillslut dök mina kompisar upp och vi kunde börja ladda på riktigt

1 Hasse Bronten

Även denna kväll var Hasse Brontén konfrencier.

2 Christoffer Linnell

Första komikern ut för kvällen var Christoffer Linnell. Kändes kul att återigen få se honom på scenen man saknade honom i Helsingborg.

4 Thomas Järvheden 3 Thomas Järvheden

Nästa komiker var Thomas Järvheden. Denna gången hade han två fans trots att jag är hans enda och största fan =) Sara hade varit så snäll och tillverka en tröja till mig som sa Järvhedens enda och största fan så den åkte på när han var på scenen men det syntes inte när vi hade folk framför oss =(

5 Ann Westin

Nästa komiker var Ann Westin.

6 Özz Nujen

Efter det var det Özz Nûjens tur att entra scenen.

7 Peter Wahlbeck

Nästa komiker var Peter Wahlbeck. Hade sett fram emot som fan att se honom för han är så galen. Självklart var han det även denna kväll och satan vad jag skratta.

8 Måns Möller

Sist ut denna kväll var Måns Möller. Denna gång var han inte lika förvirrad som i Helsingborg så det var kul, samtidigt som det kändes lite sorligt att detta var sista kvällen med Sunny Standup för detta år.

Även denna gång blev det att vi skulle handla lite så vi stod och vänta lite på att de andra skulle handla färdigt. Så vi börja snacka lite med Christoffer och han blev lite nyfiken vad det nu stod på min tröja och börja läsa och skratta lite och sen kalla han på Thomas för han skulle se det. Han hade redan fått syn på oss och kom emot oss. När han fick syn på min tröja så sa var hans enda kommentar att det var han tvungen att ha kort på. Så då börja en jakt på något någorlunda ljus så det kunde bli en bra bild. Sluta med att vi blev tokblänade av en spotlight så kan bara gissa hur knäppa vi såg ut på första bilden. Något som Thomas även blev mobbad för. Tyvärr glömde jag att se till att det blev kort taget med min kamera, men vi fixa det när han var på MACK istället =)

Kommentera

