Oslipat Privat Säsongsavslutningen

Den 2 juni var det tid för säsongsavslutning för Oslipat Privat och oj vilken kväll det var. Som alltid när man är på Oslipat var det sjukt kul även om jag hade haft en riktigt konstig uppladdning inför denna kväll. Jag hade nämligen opponering på uppsatser på min kvällskurs precis innan. Hade mailat min lärare och bett om att få vara så tidigt som möjligt för att något hade dykt upp så jag behövde gå så tidigt som möjligt. Vadå lite busig får man väl vara då man ska på skojigheter! Tyvärr verkade min lärare ha glömt bort det så vi körde enligt den planen som fanns, men jag hade en jäkla tajming att precis när jag var klar med att opponera på den uppsatsen som jag skulle ringde min mamma och jag påstod att jag blev efterlyst och sprang iväg hihi. Väl ute ringer jag till Sara och säger att jag är på väg. Hon var också på väg mot Tangopalatset. Problemet var att jag hade båda våra biljetter men hon skulle testa och se om hon kom in ändå. Eftersom det alltid är samma tjej som sitter och tar biljetterna kände de ju igen henne så hon fick komma in och kunde ta våra vanliga platser åt oss =)

När jag väl kommit dit var jag tvungen att gå på toa så jag satte Sara i jobb med att försöka riva till papperna till mitt fina skivomslag som jag skulle ge till Fritte =) Efter vi hållt på med det ett tag fick vi göra ett uppehåll för Fritte dök upp. Sara konstatera då glatt till honom att idag har jag min kompis med mig. (Sara hade sett honom på MACK kvällen innan då jag inte varit med för det var den dagen jag var med Lingon till veterinären och sen var det köpstämma den kvällen) Fritte koppla först inte riktigt vad hon mena men sen gjorde han det och vände sig till mig och undra var jag hade hållit hus kvällen innan så det var ju bara att förklara innan han smet vidare och vi fick fortsätta med vårt pyssel.

En av de roligaste händelserna denna kväll var att Behrad Rouzbeh kallade Sara för slyna.

Något pinsamt blev det i pausen då Johannes Finnlaugsson och en tjej gick och gjorde reklam för hans klubb Skrattklubb Stereo Love genom att dela ut flygblad och säga att de kan komma dit. När han kom till mig och Sara fick vi höra att vi SKA komma dit, speciellt andra gången måste vi komma dit för då skulle ju Fritte vara där. Vi fick till och med en stor affisch så vi verkligen inte skulle glömma bort det.

Ett tag innan denna kväll fyllde Fritte år så självklart var vi tvugna att ge honom en present. Vi hade lagt till texten: GRATTIS PÅ TYP 40 ÅRSDAGEN! på ett kort på oss tre och Roffe-skylten tillsammans, skrivit ut det, satt det i en ram och slagit in det i ett fint papper som var lilla med älvor på. Vi fick Erik Börén att leverera det och spela som om han inte visste var det kom ifrån. Tydligen hade Fritte direkt ifrågasatt om det var ifrån oss, förstår inte varför. Tyvärr stod det en massa folk ivägen så vi inte kunde se hans reaktion när han såg vår ”fina” present. Sen försvann han och jag hade fortfarande min fina skiva kvar. Tyckte att nu när han har lärt sig att Mimikry finns var det på tiden att han lärde sig hur de låter så hade bränt ihop en skiva som jag döpte till Kiddies Mimikry favoriter. Men den var ju inte inslagen så om vi hade skickat med den med paketet så hade det varit alltför uppenbart var den kom ifrån. Vi väntade och väntade men ingen Fritte. Tillslut kom Marcus förbi oss och Sara bad honom att hälsa till Fritte att den fanns en del två. Marcus såg då väldigt förvirrad ut så Sara fick lägga till att han skulle förstå. Det gjorde att han dök upp efter ett tag så han kunde få sig en fin skiva med riktigt bra låtar, är väldigt nöjd med mig själv om vilka bra låtar jag fick till där =)

Kommentera

