Oslipat i Helsingborg

I onsdags var jag och Sara ute på nya äventyr. Denna gång tog vi oss till Helsingborg. Det var Oslipat som skulle ha en kväll på The Tivoli där bl.a. Robin Paulsson skulle uppträda. Vi hade först tänkt åka dit men slog bort tanken när vi insåg hur mycket pengar vi skulle behöva lägga på det. Detta ändrades när vi lyckades bli uppskrivna på gästlistan. Cirka 1,5 timme innan det var insläpp var vi på plats. Det gjorde att vi hade mycket att roa oss med. Vilket vi gjorde. Vi hade skitskoj men folk i kön trodde nog vi hade rymt från nånstans och borde egentligen vara inspärrade. Därför tyckte vi det var lite pinsamt att ställa oss i kön så vi tramsa vidare. Då upptäckte jag att det var en del med biljetter som gick runt hörnan så när vi gick dit insåg vi att det fanns en kö där också. Yey här ska vi vara så vi ställde oss där. Efter ha stått där ett tag kom en ma gående som jobbade där och slängde ur sig till oss om vi hade biljetter. Varför vet jag inte, vi kanske såg för galna ut för att ha det eller något. Men Sara förklara att vi skulle vara uppskrivna på gästlistan. Okej, välkomna sa han och gick in. Efter mycket om och med kom vi in. Tog en jäkla tid trots att det inte var så många framför oss. Väl inne fick vi höra att det var slutsålt men vi kunde ju sätta oss bakom scenen så länge. Var ett väldigt konstig scen, det var en rund scen och fanns stolar och bord bakom den. Hur kul är det tänkte vi? Så vi var lte busiga och satte oss på stolar som var i höjd med scenen. Vi tänkte vi chansar och ser om det kommer massa folk som ska sitta. Men det var ingen som ville ha våra platser så vi blev kvar där =)
Efter ett tag kom Fritte upp på scenen och berättade att i garderoben stod det en hatt och att man gärna fick lägga frågor om livet i den så skulle de svara på den under kvällens gång. Jag börja tramsa direkt och Sara fick mig att skriva en lapp från oss.

Sen satte det igång och Fritte Fritzson och Marcus Johansson kom upp på scenen. Trots våra konstiga platser så kändes det sjukt kul från början. Kändes som om alla var på G. Som vanligt hade de tidigt e gallupundersökning för att lära känna publiken. Redan då gick det ut för mig. För en av deras påståenden var Jag är  så ung så musik är fortfarande är en viktig del av min identitet. Eller något liknande iaf. Att musiken är en stor del av min identitet stämmer verkligen så jag klappa. Tydligen var vi inte så många som tyckte det för vi var typ tre stycken som klappa och jag var den som klappa överlägset högst. Först hade Marcus lite kul åt att en gubbe klappa men inte den 10 åriga killen som det hade pratats med innan men sen vände Fritte blicken åt mitt håll och sa du där klappa också och ifrågasatte om tröjan som jag hade på mig var ett band. Visst det var ju en Mimikry-tröja så skoja han om att ja just det Mimikry känner ju alla till. Men sen fick han för sig att det var ett deathmetalband från någonstans som jag inte kommer ihåg. Jag protesterade och sa att det var ett punkband från Falun. (Varför jag sa det vet jag inte egentligen. Skyller på cidern som Sara köpte till mig. Den var konstig så skyller på att den fick mig att vara som jag var haha) Fritte hörde inte att jag sa ett punkband men han hörde att jag sa Falun och börja snacka dalmål haha När Fritte sedan körde längre kom han återigen tillbaka till Mimikry. Problemet var att han inte kom ihåg vad bandet hette så han vände sig bort åt mitt håll för att tjuvläsa. Det var bara ett litet problem för jag hade tagit av mig min långärmade tröja så han kommentera det och om jag hade ett nytt band nu. Men fick förklara att det fortfarande var Mimikry. Så fick jag lite mer reklam för dem =)
Och när han körde sitt Roffe-skämt började Sara och jag att jubla. Han ifrågasatte om det var vår pappa eller haha Jo, men visst.

Övriga komiker under kvällen var Moa Lundqvist, Marcus Johansson och Carolina Svensson. De var verkligen sjukt bra allihopa och jag hade hur kul som helst.

Avslutningen på kvällen var då Robin Paulsson och oj säger jag bara. Fan vad skoj det var och fan vad jag gjorde bort mig. Vid något tillfälle frågade han om FRA och vad vi tyckte om det. Sara och jag börja bua men han hörde inte det så han fråga igen. Vi buade återigen denna gången vänder han sig åt vårt hål och kollade konstigt på oss vilket gjorde att jag börja skratta och kom av mig i buandet. Vilket Robin också kommentera och hade kul åt om jag ändra mig mitt i. Ohhhh ja blev mitt svar och skatta vidare. Sen mot slutet körde han lite Zlatan-grejer för att börja att prata om det finns en till som han beundrar. Genast då visste jag ju att det skulle vara Janne Josefsson och börja skruva på mig. När han sa att det var Janne Josefsson så vände jag mig bort mot Sara och kunde inte hålla mig utan ett ”Åh fy fan” slank ur mig. Något som Robin tydligen uppfattade och undrade vad jag sa. Så fick ju erkänna vad jag sa. Samtidigt som jag sa det fick jag världens asgarv precis bakom mig och Robin skratta också åt mig samtidigt som han förklara att han gillade honom iaf. Måste säga att jag gillar Robins version av Janne bättre =) Sen avslutade han med en väldigt ”fin” sång. Fyy fan vad jag skratta. Hoppas han kör den på MACK med =)

Efter det satt jag och Sara kvar lite och snacka lite så vi slapp tränga oss i garderobskön. Så vi fick oss ett litet snack med Fritte också. Då fick vi lära oss att lakris är ovanligt godis haha

När vi väl skulle hem så missade vi tåget med ungefär 2 sekunder. Så jäkla taskigt….

Kommentera

