Badförsök ett avklarat

Då har Lingon gjort sin debut när det kommer till att bada. Det är verkligen extremt varmt här idag så Tessan tyckte det var tid för det första badet och det passade bra så fick pappa tömma båten på vatten. Så mamma, Lingon och jag hängde med för att försöka få Lingon att bada. På Tessan fanns det inget stopp utan hon sprang som vanligt som en tok rätt ut i vattnet så det stänkte åt alla håll. Lingon var lite mer försiktig utan sprang längs med stranden först. Sen när jag och mamma gick i vattnet blev hon stående vid vattenkanten ett tag men tillslut gav hon med sig och kom till oss när vi kalla på henne. Hon gick direkt till mig och ställde sig på bakbenen med frambenen lutade mot mig för att kunna slicka bort vattnet på benen. Efter stått så ett litet tag sa jag till henne att gå ner så alla benen åter stod i vattnet. Hon tyckte nog det var väldigt skönt för hon stod där länge. Även om hon inte ville gå längre ut. Men detta försöket räckte gott och väl. Känns som en lyckad första gång. Vi ska nog lyckas göra en badhund av henne med =)

Kommentera

