Orolig morgon

Har varit lite frånvarande den senaste tiden men har varit i stugan tillsammans med föräldrarna och så klart de två vovvarna de senaste dagarna. Har varit underbara dagar fyllt med mycket skoj men denna dag började inte så kul. Mamma ringde till min mobil för att väcka oss  (jag & Lingon sov i vår lillstuga) för att vi skulle komma in så vi skulle gå morgonrundan med vovvarna. Jag hoppade i kläderna och skulle sätta på Lingon sitt halsband och hon får ett konstigt anfall där det är precis som om hon inte får luft. Det känns som det varar för evigt och jag får mer och mer panik. Funderar på att ta mobilen och ringa in till föräldrarna och säga till dem att komma ut. Men mobilen låg borta vid sängen så ville inte resa mig upp och gå bort dit (trots att det bara är några steg) för att då lämna Lingon. Tillslut släppte det så vi gick ut och hann gå några meter innan det starta igen. Denna gången ännu värre så hon skaka i hela kroppen även om hon kunde röra mer på sig denna gång för när jag satte mig ner bredvid henne gick hon fram till mig och ställde sig med frambenen på mitt ben för att komma nära och få medlidande. Tillslut släppte det igen och jag reste mig upp och vi gick in. När jag reste mig upp så såg jag att mamma stod i fönstret så hon hade sett allt som hänt så hon förstod hur jag kände mig för hon tyckte det var lika läskigt. Men samma sekund som det släppte blev hon samma glada hund som hon alltid är. Men en oroande känsla fanns hos mig och mamma. Vi funderade på om vi verkligen skulle gå eller inte men vi kom fram till att vi skulle. För hon verkade inte ett dugg påverkad längre utan var samma lyckliga och pigga tjej som vanligt. Om det skulle ske igen och hon skulle bli trött hade vi bara fått bära henne. Hon väger ju bara fyra kilo så det är ju inget problem. Men det hände inte mer och inte heller under resten av dagen men den där oroande känslan har inte riktigt försvunnit för vad var det egentligen som hände?

Kommentera

