Mimikry

Samtdigt som Florence Valentin nu började att ta ner sina saker från scenen började nu Mimikry att ta upp sina grejer. Varje gång jag är med om detta så blir jag som ett litet barn på julafton det är riktigt så att lyckan spritter genom hela kroppen. Även om jag känner ett viss sting av oro för var är Mia? Och inte blir det bättre av att Hjalle kommer upp med hennes bas i högsta hugg på scenen och börjar soundchecka den. Men då är det en kille bakom mig som reagerar på samma sak & skriker ”var är Mia?” Då förklarar Hjalle att hon är på väg så vi behöver inte vara oroliga han lovar att han inte ska spela bas. Och mitt i soundchecket när de försöker köra ihop allt så ringer det i Hjalles mobil & han svarar fortfarande pratandes i mikrofonen ”hej Mia!” Så då är Mia på i närheten så där en minut innan själva konserten ska börja.

 

När de sen allihopa kommer upp på scenen så känner man den där extrema lyckan återigen. För denna konsert känns lite extra speciell för dels var det tionde gången som jag såg dem och dels firade jag mitt 10 årsjubileum som fan lite försenat. Så av den anledningen var det ju lite extra kul. Och de verkade tycka det var kul att vara på plats i Skåne för de hade kommit fram till att de inte hade spelat här sedan 2002 som enligt Hjalle-matte var åtta år. Så av den anledningen döptes En missanpassad svensson om till En missanpassad skåning. Även om Hjalle inte kom ihåg att sjunga den nya texten som han hade döpt om låten till men det är väl i & för sig inget unikt.

 

Mitt i allt när Hjalle dök ut mot kravallstaketet och publiken som vanligt fick han en lysande idé han fick för sig att sätta sig på kravallstaketet med ryggen mot publiken för att titta på när bandet spelade. Jag vet inte om det var för att han visste vem jag var eller varför han valde den platsen som han gjorde för han valde nämligen platsen precis framför mig. Så han satt & lutade sig mot mig & så fort han försökte flytta sig & för att sätta sig bättre så körde han upp arslet i huvudet på mig. Så det kanske är något som man kan skryta med. Haha. Finns en bild på det på Mimikrys hemsida men där ser det inte ut som om han lutar sig så mycket mot en som han faktiskt gjorde, utan det ser mest ut som om jag leker tittut bakom honom. Haha En annan skoj grej var i precis i slutet så får Mia syn på mig från scenen så jag får mig ett ”Hej Kiddie” från scenen =)

 

Men det var så klart en underbar konsert även om den kändes alldelens förkort. Kändes inte alls som om de spelade i en timme som de hade fått.Det var kul att de körde en ny låt och att de körde en cover på Strebers gamla låt Högervindar. Även om man nästan inte alls hörde något av sången då för under vissa delar av konserten var det extremt dåligt ljud. Och jag saknade min kamera väldigt mycket. Hade ju mammas kamera som jag inte har använt så mycket så det var inte alltid den ville som jag ville..

 

Precis bredvid scenen där de spelade fanns det en ingång till backstageområdet så det var många som stod och hängde där för att få saker signerade av medlemmarna i bandet så jag ställde mig en bit ifrån & hoppades att jag skulle få syn på Mia så jag skulle kunna få prata lite med henne. Och får en snabb glimt av henne när hon står & tittar ut som om hon letar efter någon men hon försvann lika snabbt igen. Men ett tag senare får jag syn på henne & hon tittar åt mitt håll så jag vinkar till henne. Så då visar det sig att hon stod & kollade efter mig så hon & hennes dotter Sheena kom ut för att prata med mig. Så då kunde jag ge min present till Sheena. Hoppas hon kommer få mycket roligt med den i framtiden. Men det är alltid lika skoj att prata med Mia. Men sen skulle hon bege sig i jakt på något att äta och jag beger mig åter till scenen där jag precis sett Mimikry för att nu se…

Kommentera

