De Lyckliga Kompisarna

Det är ju verkligen ett band som man har lyssnat på hur mycket som helst i sina dagar och när de var på KB gjorde de ju verkligen en helt underbar konsert. Men det var lite problem med bråk då som gjorde det lite jobbigt så jag hade verkligen sett fram emot denna konsert med dem. Men jag var ju fortfarande lyrisk från förra konserten så gissar att de föstörde lite av magiken från denna konsert. Och typ precis när de kommit upp på scenen så känner jag hur någon knackar mig på axeln då är det Heavy som står där för att undra vad jag tyckte om deras spelning & så fick man stå & prata lite med honom. Men ganska så snabbt in i deras konsert kände jag hur yr jag var & kom på oj klockan är väldigt mycket nu & jag har inte ätit något idag det kanske är en bra idé. Så jag beger mig på jakt efter mat & eftersom jag innan fått svaret från en vakt vid ingången om att trots att jag hade armband fick man inte komma in igen om man gick ut vågade jag inte chansa utan begav mig på jakt inne på området. Det visade sig att det var lika ”bra” utbud av vegetarisk mat som sist jag var där. Den gången var det pommes som gällde för en vegetarian denna gång fick man en tallrik med äcklig potatissallad, sallad & någon äcklig currysås. Men som sagt var hungrig som satan så det mesta gick ner. Sen tog jag en tur bort till där Mimikry hade haft sin försäljning för att upptäcka att de hade stängt. Satan. Men jag gick tillbaka till DLK konserten. Det var riktigt mycket folk där så det var väldigt trångt men lyckades att få mig en bra plats även om det var långt bort. Så jag fick inte riktigt den wow-känslan som jag fick på KB. Om det berodde på det dåliga ljudet, lyckokänslan från Mimikry, att det på KB var inomhus & därför en mer kompakt känsla eller att de nu inte bara spelade gamla låtar utan även nya som gjorde att man inte kände igen allt det vet jag inte. Men det var ju ingen dålig konsert, inte på något sätt alls. De röjde på som tusan på scenen och när någon av deras gamla godingar som t.ex Ishockeyfrisyr så blev ju publiken som galna.

 

Jag hade under konserten stått i närheten av Hjalle, Heavy & Apan så jag hade planerat att haffa någon av dem för att försöka få köpa tröjor trots att de hade packat ihop försäljningen. Men Hjalle & Heavy försvann innan jag upptäckte det så det blev Apan kvar så jag lyckades haffa honom när han stod i kö på väg in till backstageområdet. Det var egentligen ganska bra att det blev han för har bara hälsat på honom som hastigast när de spelade på Augustibuller 2006. Så jag förklarade vem jag var & att han kanske inte visste vem jag var pga det (för han var dessutom ganska onykter när vi träffades på bullret). Och så förklarade jag att jag hade planerat att köpa tröjor men de hade ju stängt så jag bara undrade om det fanns någon chans att fixa det ändå. Och han bara ju men det är ju klart vad vill du ha för tröja? Så sa hans flickvän en Mimikry-tröja så klart haha  Men så förklarade jag för honom att jag ville ha en röd korsordst-shirt & en hoodtröja i storlek L. Så han bara ja jag fixar men sen kom han på har du pengar då? Så först jag bara ja, men sen försökte jag smita undan & försöka betala i godis men det gick inte för sig =( Men bjöd iaf hans flickvän på godis. Sen sprang han bort & letade tröjor till mig. Tillslut kom han tillbaka men tydligen hade de ingen t-shirt i min storlek men fick mig en hoodtröja iaf. Och kände mig väldigt nöjd med att jag hade lyxats att fixa den, ibland är det verkligen bra att känna folket i sitt favoritband..

Kommentera

