Dia Psalma

Detta är ett band vars musik har betytt väldigt mycket för mig förr i tiden, men sedan de har börjat spela tillsammans igen känns det som om denna betoning på förr blivit allt starkare. Visst jag gillar att lyssna  på deras musik men det känns som om wow-känslan kring deras musik har lagt sig. Kanske detta beror på att jag fick se dem live några gånger förra sommaren och därför nostalgikänslan försvunnit eller kanske det beror på att jag inte hade några som helst förväntningar på denna konsert sedan den värdelösa konserten de gjorde på Augustibuller förra sommaren. Även om jag har sett dem live innan var denna konsert lite annorlunda från de andra för nu spelade de nämligen även en del nya låtar. Jag lyckades även att bli väldigt förälskad i texten till en av deras nya låtar och därmed kanske inte betoningen på förr känns lika stark längre för jag vet att denna låten kommer att gå varm hemma hos mig. Trots detta vet jag inte om de egentligen gjorde en bra konsert, wow-känslan fanns i alla fall inte närvarade hos mig i alla fall.

Kommentera

