Älsklingen börjar bli gammal

Som sagt känner mig inte helt fokuserad på uppsatsen just nu utan tankarna vandrar iväg till allt annat. Och just nu tänker jag på när vovven var här igår. Hon verkade så gammal. Hon har aldrig varit så glad att gå i trappor hemma gör hon det aldrig men när hon har varit här har det aldrig varit några problem. Men igår när vi skulle upp till mig efter vi väl hade tagit oss upp för första trappan trodde jag helt ärligt att vi inte skulle lyckas ta oss upp till min lägenhet för det är många trappor dit. Men vi tog det lugnt hon fick gå i sin takt & hade det inte gått alls så hade jag fått bära henne en trappa i taget så vi kom upp. Men väl uppe var hon ju hur pigg som helst. Och när hon skulle åka hem var det inga problem att gå nerför trappan. Men det är ju alltid jobbigare att gå uppför än nerför.

 

Så kan det vara att vovven börjar bli gammal på riktigt eller är det en sån där dum fästingsjuka som spökar igen?

Kommentera

