Jag har världens bästa hund!

Tror att alla hundägare känner så men just nu känner jag mig så stolt över min voffsing. Vi har precis kommit hem från en promenad. Blev en lång promenad idag. Det var härligt även om man märkte att det var typ bara här där vi har vår stuga som det blåser så fort man kommer en bit bort så slutar det & blir extremt varmt. Känns lite fuskigt.

 

Men i vilket fall som helst efter ett tag på vår runda så träffade vi på en person som bor en bit bort och hans lilla valp. Så söt var den, men det är väl alla valpar. Men den andre ägaren visste inte vem jag var för tror bara att han har träffat Tessan med mina föräldrar så han var lite misstänksam först mot oss. Kanske i och för sig inte så konstigt för det är en kvinna som brukar gå här med en golden som inte alls är snäll så kanske trodde det var den. Men han undrade om de kunde hälsa & jag sa ja visst jag det har träffats innan så de är inga problem. Så blev han lite fundersam (fick senare höra att de hade träffat valpen med hans fru så han visste inte om att de hade träffats) och sa jaha. Men jag förklarade att det var Tessy som bodde en bit längre bort. Så han bara jaja, då är det ju ingen vara & släppte fram en lilla till min jättehund. Och de busade så fint. Busa kanske var fel ord men skuttade kring varandra. För leka på riktigt fick det inte för det är ju inte bra för den lille om min luns på över 30 kilo skulle bli lite hårdhän i lekens iver. Men hon var så duktigt och försiktig med valpen. Så jag kände så mig stolt när vi gick vidare. När vi närmade oss här hemma så är där ett hus där det bor en hund. Som förövrigt är den enda hunden som Tessan inte går ihop med & Tessan är den enda som den inte går ihop med. Och de hade tydligen kommit hem medan vi var borta. Så jag hörde hur vi blev utskällda & hur de kallade på henne men det brydde hon sig inte om så hon kom ut till oss. När jag förstod att hon skulle komma ut till oss så tänkte jag för en sekund helvete eftersom jag inte visste hur det skulle gå eftersom jag vet att den andre hunden brukar morra extremt mycket lägga huvudet på Tessans rygg & andra sådana saker. Och jag känner min hund & vet att hon var extremt dominant när hon var liten. Men skakade bort den känslan snabbt så hon eller den andre hunden skulle påverkas av den. Och då kommer den andre hunden fram till oss. Och båda två blir tokglada de nosar på varandra och viftar på svansen för fullt & beter sig som vanliga hundar, Men sen en av den andre hundens ägare fram till oss och försöker kalla sin hund till sig & den blir som förbytt. Hon börjar morra något extremt och lägga huvudet på Tessans rygg, Men vad gör min hund då? Inget alls hon vänder röven till och fortsätter gå. Men den andra bara följer efter och jag vill inte att hon ska följa efter oss för långt eftersom om vi kommer närmare hem så kommer Tessan kanske att tycka att vi är på hennes revir och svara. Men detta upprepades några gånger innan den andre ägaren tillslut lyckades få med sig sin hund hem. Och jag kände mig extremt stolt över min hund när vi gick vidare.

 

Nu ligger hon här flåsandes & nöjd på grästmattan. Får nog gå & leta upp ett par shorts så jag kan gå lite i vattnet när hon badar för det lovade jag ju henne innan.

Kommentera

