Dagens tips: Thomas Järvheden

Jag har alltid gillat honom som ståuppkomiker. För ca ett år sedan var jag på Skivesset och deras rea som innebar att om man köpte tre skivor som kostade 20-40 kronor så fick man den billigaste på köpet. Och mitt i allt bland alla skivor hittade jag Thomas skiva 10 låtar. Och jag kunde verkligen inte motstå den eftersom det var han. Inte för jag trodde att den skulle vara speciellt bra, hade ju hört CP-låten på Stockholm live, men det var ju så att man fick den på köpet så då kunde man ju tänka sig den. Så jag vandrar hem och lyssnar på den. Och gissa hur förvånad jag blir, den var ju grym. Den är verkligen galet bra med låtar i lite härligt komiskt stuk. Kan nog lugnt säga att det är den skivan som jag lyssnat på flest gånger under detta år.

 

Så alla borde verkligen kolla upp Thomas Järvheden – 10 låtar. Det är en grym skiva

Kommentera

