Mads Mikkelsen

Tog/köpte denna autograf av honom när han var på SciFi Mässan i Malmö. Blev lite besviken på det för hade förväntat mig att det skulle vara mer utställning för det var det på bilderna från de senaste sådana sakerna. Men de var i och för sig i Göteborg & Stockholm så man får väl åka dit när det är där. Och sen tycker jag att det verkar vara roligare kändisar på mässorna i Stockholm & Göteborg. Men som namnet säger är det ju ganska så mycket Sci-Fi där så det är ju inte riktigt min grej. Men alltid kul att titta på de utklädda Star Wars & Star Trek fansen.
Men jag låg länge & funderade om jag skulle dit på lördagen eller söndagen men tillslut bestämde jag mig för att åka iväg. Och det var nog ganska så bra tid jag kom dit för det var inte alltför mycket folk där. Framförallt inte till signeringarna. Det var nästan bara att gå rätt fram till personen.
Fast ärligt måste jag nog säga att det inte var själva signeringen som jag tyckte var roligast utan det var de två autografförsäljarna som stod där. Och den första jag var & titta på höll jag på att tappa hakan hos. Wentworth Miller som är av den absolut lättaste att få tag i TTM skulle de ha 800 spänn för. Alla priser var en massa hundra. Så man kände sig lite rik där när man såg alla autografer som man hade och de tog så extremt mycket för dem.

Men tillslut kom jag bort till den delen där själva signeringen ägde rum. Och det var halvt kaos. För från början hade de tydligen tänkt sig att man skulle köpa en biljett alla i olika färger som symbolisera de olika kändisarna och att ens nummer skulle ropas ut i en högtalare. Men gissar att det inte gick så jäkla bra den planen så de övergav den & lät bara personer stå i kö istället men brydde sig inte riktigt om att informera om det så alla stod i en klump & funderade på hur man egentligen skulle bära sig åt för att få tag i autografer.
Så Mads Mikkelsen var den första jag ställde mig i kö till. Nog den enda som jag egentligen ville ha av de som var där. Och det var också det enda stället där det var en del kö. Troligtvis för att folk tyckte det var skönt att slippa prata engelska utan han förstod en när man pratade svenska.
Så tillslut kom man fram till honom & fick hälsa på honom, betala för autografen, bestämma vilket kort man ville ha signerat & om man ville ha ett namn på den. Så när han fråga mig vad jag hette & jag sa Anna så blev han glad för det äntligen kom ett namn som var lätt att stava till. Sånt är alltid trevligt.

Kommentera

