Lycka =)

För ett tag sen nu meddelades det at det verkligen skulle bli ett nytt Augustibuller i år. Det ska bli hur kul som helst. Jag SKA dit i år. Åkte aldrig förra året dels för att jag inte hade pengar till det efter ha varit på Peace & Love för de hade höjt priset så mycket för att de skulle göra det till en tredagars-festival, även om första dagen bara innehöll fem konserter så det var som förfesterna de haft tidigare år, och dels för att det var inte tillräckligt mycket som lockade mig dit. Jag trodde inte heller det var så många som jag kände som skulle dit men ju närmare det begav sig visade det sig att de skulle dit så det kändes lite surt och konstigt att inte vara där för i fem år i rad hade jag ju inlett augusti med en tur till Lindesberg. Så jag kan ju bara säga att jag kände en ”viss” panik när jag fick höra om att det kanske inte skulle bli någon festival i år pga att de gick väldigt mycket back förra året. Tydligen så har de nu lyckats att få lån från kommunen så de kan genomföra årets festival. Men om de går lika mycket back detta året kommer det inte att bli någon festival nästa år. Därför får man ju passa på att åka dit i år. Dels för att man får vara med och göra det eventuellt sista Augustibuller till det bästa bullret nånsin och dels för att bidra till att de kan fortsätta och göra fler festivaler andra år för det vore katastrof om den festivalen fick gå under…

Kommentera

